четвер, 29 серпня 2019 р.

Методичні вказівки щодо проведення першого уроку у 2019-2020 навчальному році!


Міністерство освіти і науки України пропонує наступні теми для першого уроку за вибором класного керівника:

·         «Правовий статус людини і громадянина в Україні»;
·         «Людина серед людей»;
·         «Свобода в житті людини та її межі»;
·         «Власний шлях до самореалізації або як стати особистістю»;
·         «Верховенство права: дороговказ чи лише декларація?»;
·         «Корупція та фаворитизм як крадіжка твого майбутнього».
Класний керівник може визначати
тему за власним вибором.

Пропонуємо методичні рекомендаціїї, щодо реалізаціїї теми «Власний шлях до самореалізації або як стати особистістю»
Мета: обґрунтувати важливість цілепокладання у життєвому самовизначенні.
Завдання:
·      розкрити сутність поняття «ціль», допомогти учням усвідомити роль цілей в життєдіяльності людини;
·      формувати вміння визначати власні життєві плани.

Ключові слова: ціль, короткотривалі та довготривалі цілі.

Матеріали та обладнання: великі аркуші паперу, фломастери, маркери, аркуші формату А4.

ПЛАН
1.     Вступне слово педагога.
2.     Вправа «Фізична метафора».
3.     Мозковий штурм «Ціль це…».
4.     Вправа «Плани на майбутнє».
5.     Підбиття підсумків.

ХІД УРОКУ


Вступне слово педагога (2 хв.)
Педагог каже: «Певним чином життя нагадує річку, по якій ми пливемо в човні. Можна нічого не робити, а просто плисти за течією, потрапляючи при цьому в різні ситуації, прибиваючись до різних берегів. Іноді це буде цілком безпеч- ним, а іноді... Сьогодні ми поговоримо про те, що нам потрібно, щоб наша життєва подорож була цікавою та безпечною...»

Вправа «Фізична метафора» (3 хв.)

Педагог просить підлітків встати, поставити ноги на ширині плечей, руки витяг- нути вперед паралельно до підлоги. Далі повернутися всім тілом назад і зафіксу- вати поглядом на стіні те місце, до якого вдалося повернутися. Після цього зайняти вихідне положення, закрити очі та уявити собі, що наступного разу вони зможуть повернути свій корпус значно більше. А тоді відкрити очі та спробувати виконати завдання. Далі педагог пропонує порівняти те місце в просторі, в якому учні опинилися зараз, з попередньою умовною відміткою. Це дасть їм можливість переконатися в реальній силі впливу поставленої перед собою мети. Педагог під- водить учнів до розуміння значущості визначення власних життєвих цілей.

Мозковий штурм «Ціль – це…» (8 хв.)

Педагог пише на великому аркуші паперу слово «ціль» та просить учасників дати його визначення. У результаті учні мають прийти до такого тлумачення: «Ціль – це те, до чого прагнуть, чого намагаються досягнути». Педагог також може звернути увагу на те, що цілі бувають різними: індивідуаль- ними – груповими, професійними – особистими, короткотривалими чи довготривалими тощо. Учні з допомогою педагога ілюструють цілі прикладами.
До уваги педагога
Варто наголосити, що не завжди, реалізовуючи мету, досягаючи цілі, ми отри- муємо бажаний результат, і не завжди він є позитивним. Наприклад: в пошуках хорошого заробітку люди виїжджають за кордон, але не завжди вони потрап- ляють на роботу в хороші умови, іноді повертаються додому без грошей. Або ж, бажаючи мати щасливу сім’ю, дівчата виходять заміж за іноземців, виїжжать за кордон, після чого досить часто не можуть повернутися додому, за- знають насильства тощо. В обох випадках ціль позитивна – заробити гроші, створити сім’ю, але наслідки для людини зовсім неприємні, іноді можуть бути й небезпечні. Далі педагог резюмує, що нашляху досягнення мети завжди варто передбачати усі можливі наслідки та пам’ятати про особисту безпеку.

Вправа «Плани на майбутнє» (30 хв.)
Педагог просить учнів взяти ручку та папір, влаштуватися зручніше і, не став- лячи перед собою ніяких обмежень, змалювати своє майбутнє життя так, як вони хотіли, щоб воно склалося, з тими дорогами, якими вони хотіли б пройти, з тими вершинами, на які б хотіли піднятися. Він пропонує почати роботу зі списку того, про що вони мріють, ким хочуть стати, якими хочуть стати, де жити, чим займатися, що мати. На виконання завдання пропонується 10 хв. Педагог просить учнів дати волю своїй уяві та відкинути будь-які обмеження.
Записуючи те, чого б діти хотіли досягнути в житті, вони мають дотримуватися таких правил:
1)   формулюйте свої мрії в позитивних термінах, не пишіть, чого б ви не хо- тіли, але тільки те, чого ви прагнете;
2)   цілі повинні бути дуже конкретними (наприклад, я хочу скласти іспит з математики на 10 балів);
3)   важливо формулювати такі цілі, досягнення яких в принципі залежить від вас, не треба розраховувати на те, що хтось щось повинен зробити;
4)   результати ваших цілей повинні приносити користь і вам, і іншим, вони мають бути «екологічно чистими».

До уваги педагога

Правила повинні бути не тільки озвучені, але й зафіксовані на папері (дошці), щоб учні змогли до них повернутися.
Етап (час проведення: 5 хв.)
1)   Після виконання завдання педагог просить учнів проглянути складений раніше список і визначити часовий проміжок реалізації їхніх цілей: мати все, що написали, незабаром або, навпаки, їхні цілі належать до вельми віддаленого май бутнього. Відповідно, у першому випадку це будуть короткотривалі цілі, їх учні позначають літерою К, у другому – довготривалі – позначаються буквою Д.
2)   На наступному етапі педагог просить зі всього того, що учні написали, вибрати одну найважливішу на цей місяць (рік) ціль, ту, у випадку реалізації якої, вони зможуть отримати найбільше задоволення, те, що їх більше за все хвилює. Далі педагог дає учням завдання: написати не менше трьох аргументів, чому ця ціль є такою важливою для них.
3)   Педагог робить наголос на тому, що людина може досягти всього, чого за- вгодно, якщо у неї є для цього серйозні внутрішні підстави, упевненість в не- обхідності досягнення мети, результату. Ці підстави відрізняють просто інтерес від суб’єктивної необхідності, обов’язковості цього досягнути. Якщо людина точно знає, чому щось так важливо для неї, то знайде шлях, як до цього прийти. У цьому сенсі «чому» набагато важливіше, ніж «як».
4)   Основну мету учні мають перевірити через призму сформульованих вище правил. Якщо з’явиться необхідність щось виправити, треба ці виправлення внести.
Педагог може проілюструвати виконання завдання таким прикладом:
- у дівчини є ціль – покращити свою оцінку з математики. Чому для неї це важливо? Відповіді-аргументи:
·        -  знання математики потрібні їй для вступу до ВУЗу;
·        у неї завжди були високі оцінки з математики;
·        довести і собі, і батькам, що в неї є здібності з математики тощо.
Підбиття підсумків (2 хв.) Педагог повідомляє:
«Ніхто краще за нас самих не знає, що нам у житті потрібно, що дозволить нам почуватися щасливими. Свою долю кожен творить сам, сам керує своїм чов- ном. І як говорив відомий філософ: “Жоден вітер нам не буде попутнім, якщо ми не знаємо, куди плисти”. Саме ціль є нашим орієнтиром у житті, вона зму- шує нас діяти, бути активними. Важливо правильно визначити свою ціль і спрямувати усі свої можливості та ресурси, які є навколо, на її досягненя.

1 коментар:

  1. ВСЕ ЧИТАЙТЕ ЦЕ ЗАВДАННЯ НА ЯК ВІДПОВІДАЮТЬ МОЮ КРЕДИТУ З ЛЕГІТОВОЇ ТА ДОБРОВОЇ КРЕДИТНОЇ КОМПАНІЇ Мене звуть Керстін Ліс, я шукав кредит, щоб погасити свої борги, усі, кого я зустрів, шахраювали і брали гроші, поки нарешті не зустріли пана, Бенджаміна Брейль Лі Він міг дати мені позику в розмірі 450 000,00 R. Він також допоміг деяким моїм колегам. Я сьогодні говорю як найщасливіша людина у всьому світі, і я сказав собі, що будь-який позикодавець, який рятує мою родину від нашого бідного становища, я скажу ім'я всьому широкому світові, і я так радий сказати, що моя родина повертається назавжди, тому що мені була потрібна позика, щоб почати своє життя на всьому протязі, оскільки я єдина мама з 3 дітьми, і весь світ здавався, що він висить на мені, поки я не мав на увазі, що Бог послав позикодавця, який змінив моє життя і що в моїй родині, БОГ, що побоюється кредитора, містер, Бенджамін, він був Спаситель БОГ, посланий рятувати мою сім'ю, і спочатку я думав, що це стане неможливим, поки я не отримаю позику, і запросив його до своєї сім'ї -Усім учаснику, від якого він не відмовився, і я пораджу будь-кому, хто справді потребує позики, звернутися до пана Бенджаміна Брейля Лі електронною поштою за адресою (lfdsloans@outlook.com), оскільки він є найбільш розуміючим і добрим сердечним кредитором I коли-небудь зустрічалися з турботливим серцем. Він не знає, що я роблю це, поширюючи свою доброзичливість у відношенні до мене, але я вважаю, що я повинен поділитися цим питанням з усіма вами, щоб звільнити себе від аферистів, будьте обачливими з імперсонаторів і зв’яжіться з правильною кредитною компанією. Надішліть нам електронну пошту через: lfdsloans@outlook. com або whatsapp + 1-989-394-3740. .

    ВідповістиВидалити

           Безпечне поводження в Інтернет просторі. У кінці XX - початку XXI ст. особливо важливого значення набуває інформація. Можливість...